T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / GERMENCİK - Turanlar Ortaokulu

OKULUMUZ 8/A ÖĞRENCİLERİNE MEYAMETRE PROJESİNİ UYGULADIK

PROJENİN ADI: MEYAMETRE Projesi (Mesleki Yaklaşım Envanteri) AMAÇ: İlimizdeki 8. sınıf öğrencilerinin, lise öğrenimlerine daha sağlam bir adım atmaları için mesleki ilgi ve eğilimlerini ölçmek, mesleki ve teknik eğitim veren kurumlardan haberdar olmalarını sağlamak ve bu kurumlara yönlendirerek, ilgi ve yeteneklerine uygun meslek seçimi ile zanaat sahibi nitelikli lise mezunu öğrencilerinin sayısını artırmak.

 PROJENİN ÖZETİ: 8. sınıf öğrencilerin, hayatlarına yön vermeleri için önemli bir dönemdir. Yapacakları lise tercihleri gelecekleri için doğru karar vermelerini sağlayacaktır. Günümüzde çok sayıda lise mezunu olmasına karşın zanaat sahibi nitelikli lise mezunu öğrenci sayısı yetersizdir. Bu durum öğrenci ve velilerin mesleki eğitimin avantajları konusunda yeterli bilgi sahibi olmamasının bir sonucudur. Mesleki yönelim ile ilgili yapılan çalışmalardan en bilineni Dr. John Holland tarafından 1959 yılında geliştirilen Mesleki Tercih Teorisidir. Holland, ortaya koyduğu kuramsal yaklaşımla insanların kişilik tiplerinin birbirinden farklı olduğunu ve kişilerin sahip olduğu kişilik tipleriyle uyumlu mesleki çevrelerde başarılı ve mutlu olacağını belirtmiş ve mesleki yaklaşım envanterini ortaya koymuştur. Doç. Dr. Abdullah ATLİ ve Dr. Gökay KELDAL, 2017 yılında yayınlanan makalelerinde Holland’ın Tipoloji Kuramı çerçevesinde 30 soruluk yeni bir envanter geliştirmişlerdir. Bu proje ile; Doç. Dr. Abdullah ATLİ ve Dr. Gökay KELDAL’ın oluşturduğu “Mesleki Kişilik Tipleri Envanteri” 8. sınıf öğrencilerine uygulanacaktır. Envanter sonuçları psikolojik danışman ve rehber öğretmenleri önderliğinde meslek lisesini tercih etmesi gereken öğrencilerin tespiti ve yönlendirilmesi için kullanılacaktır. Mesleki ve Teknik Eğitimi tercih etmek isteyen öğrencilerin bilinç düzeyi artırılarak, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda lise tercihi yapmalarına rehberlik edilecektir. Doğru alan ve dalı tercih eden öğrenciler ile meslek liselerindeki başarı oranı artarak mesleğini seven zanaatkar öğrencilerin yetişmesi sağlanacaktır. Bu çalışma sonunda, meslek liselerine 2021-2022 eğitim öğretim yılında kayıt olan öğrenci sayısı ile 2022-2023 eğitim öğretim yılında kayıt olacak öğrenci sayısının karşılaştırılması sağlanacaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 18.03.2024 - Güncelleme: 18.03.2024 12:26 - Görüntülenme: 40
Kaynak: aydınkariyer.net
  Beğen | 0  kişi beğendi

Etiketler :
aydınkariyer.net,